Gott&blandat

Såå, trots goda föresatser har det igen gått en månad sen senaste uppdateringen... Skamvrå!
Måste också på en gång lämna en brasklapp-om dagens inlägg verkar mer än lovligt förvirrat och osammanhängande beror det på att det skrivs med 150 decibel oboeövning i öronen. Huvudsakliga anledningen till att sonen valde just detta vackra(?!) instrument var att han var den som kunde frambringa det högsta brölet på sagda tingest av alla i klassen när dom var nere på kulturskolan för att testa olika instrument för några år sen.  Ett skäl så gott som något... Visst har det gått framåt betydligt sen dess men oboe låter väldigt MYCKET...

För lite pysseltid har det varit sista månaden fast när jag kollar så har det ändå blivit några kort, så det får bli ett uppsamlingsheat med lite av varje idag. Först ett antal julkort- var asless på julkort till slut, men visade sig att jag ändå gjort alldeles för få, fick köpa 30 st, pinsamt, särskilt som jag har kvar julpapper till 300 kort!

Gjorde ett par kort med blommor vikta av 8 cirklar (idén hämtad här från min duktiga DT-kollega Mio, gick fö åt lite tankemöda och en gradskiva :) ... )


...och en till variant...

...riktigt kul men lite pillrigt.

Sen några hÄnglar:



...och ett par Tildor:





Nu kan man väl ta julkortspaus ialla fall någon månad, men med tanke på hur lite jag hann på 2 mån så borde jag nog sätta igång igen i mars /april ungefär :(.

Har också provat på ett tri-shuttercard för första gången, har sett den varianten hos så många andra men tyckt att det såg besvärligt ut. Och det var det. Pillrigt och tog en himla tid att få till alla små pappersbitar  i rätt storlekar. Tog nog sammantaget ungefär en arbetsdag ( men jag är ju oxå erkänt långsam, vill inte avskräcka nån från att testa  :)...) Ett födelsedagskort till min mamma som nyss fyllde 70 blev det till slut:


Så några DT-alster åt Pysseltagen. Precis innan jul ville Inger att vi skulle slå in varsitt paket på ett lite personligt sätt, så skulle folk få gissa vem av oss som slagit in vilket. Var tydligen ganska svårt för det var inte många som prickade alla rätt.

Samma upplägg med detta- Gissa Kortet... var betydligt lättare, många fler som prickade alla tre, fast jag trodde det skulle vara svårare, kändes inte riktigt typiskt mig men det söta Love Bandit-pappret från BoBunny inbjöd liksom till att klippa och klistra. Stämpeln är från The Greeting Farm, Princess Ava:



Och så ytterligare ett par Alla Hjärtans-kort:




Lite detaljer om dessa finns här i Pysseltagens blogg.

Nähä, kanske rent av kan hinna få lite pysseltid ikväll också om jag skyndar mig.

Önskar alla en RIKTIGT BRA KVÄLL!

Kram på er!
Eva


Kommentarer
Postat av: Helena

Vilka underbara kort.

Var rädd om dig vännen!

Kram

2010-01-14 @ 18:42:13
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Malin/majamelon

Ljuuuvliga kort! Så roligt att se en uppdatering =D

Jag gissade helt fel (och fel dag dessutom) men jag knep iallafall din inslagning ;P



Kram!!

2010-01-15 @ 23:48:15
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Cath.

Å, du gör ju så underbara kort! Kul med uppdatering! Kram!

2010-01-17 @ 21:31:03
URL: http://cathspyssel.blogspot.com
Postat av: Li@n

Underbara kort även om mitt (yrkes)-skadade öga först uppmärksammade de kalligrafiska verken!!



Ha det fint nu ska jag fortsätta kika runt inne i dig blogg

kram

Lian

2010-01-20 @ 16:38:56
URL: http://www.kexholm.blogspot.com
Postat av: Mia

Men såååååååå underbara kort och den stora blomman var ju bara så snygg.



Många kramar //Mia

Psst. Hoppas vi ses i Övik i mars på träffen =)

2010-01-21 @ 13:02:13
URL: http://www.scrapmia.blogspot.com
Postat av: Gurkiss Scrappande

Super fina kort...



Ha de gott.

Kram Gurkiss

2010-01-25 @ 07:17:13
URL: http://gurkiss.com/scrapbooking
Postat av: Tesa/Therese

Hej! Tack för ditt avtryck. Fantastiska alster du gör. Har inte varit här inne hos dig (tror jag) så jag ska ta mig en stund att titta. Kram Tesa

2010-01-25 @ 23:03:00
URL: http://tesapysslar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0