Sista kvällen i frihet...

...och imorgon börjar allvaret- jobb, skola, fritidsaktiviteter för barnen med medföljande taxiverksamhet, höst, vinter, regnrusk, blöta skitiga ytterkläder och mörker, mörker, MÖRKER...6 månader tills det börjar bli ljusare igen. Jo, jag har liite söndagsångest idag, tur man har sin kära hobby att trösta sig med :). Har faktiskt pysslat ganska intensivt sista dagarna, det mesta kan jag inte visa riktigt ännu, kommer i Pysseltagens blogg till veckan. Några övriga saker har jag dock gjort, bla ett kort till veckans StampARTic-utmaning- kort med svamp, frukt eller bär. Blev en Tilda med persikor:

Ritade ett par egna persikor och klippte ut, lackade med glossy accent. Blommorna är tillpiffade retroblommor.
Färglagt med disresser.
Ytterligare ett Magnoliakort blev det härom veckan, dottern skulle på ett piratkalas och genast kände jag att jag fick en förevändning att sätta mig och pyssla. Kortet blev klart ganska många timmar efter kalaset var över men till NÄSTA piratkalas är vi väl rustade nu =):
PiratTilda har jag fått stämpla upp av snälla Malin-Tackar! Bakgrunden är egenhändigt ditritad och som dekorationer diverse strandfynd och en tag med dödskalle gjord av MetalSheet , svart acrylfärg och röd cracklepaint.
Ett beställningskort har det blivit också, till ett brudpar:
Tänkte mig att framsidan skulle vara ett brudklänningsliv. På själva "klänningen" har jag stämplat swirlar med embossdyna och borstat i Perfect  Pearls, pearl. Syns dåligt på bilden, men det skimrar faktiskt ganska fint i verkligheten, kan anas lite nere till vä. CS:en heter heter nåt med "Wedding", har också lite pärlemoskimmer och präglade små fjärilar.
Och när "dörrarna"  öppnas:
På vä sida stämplat och guldembossat "Amor vincit omnia"...
...och insidan:
I den övre ovalen står förstås brudparets namn. Lite retroblommor kunde jag förstås inte låta bli att klämma dit också.
Nehej, ingen återvändo. Bara att gilla läget och börja förbereda morgondagen.
Ha en skön kväll!
Kram/Eva

Kommentarer
Postat av: onkis

Alla 3 korten va fina,men det översta gillade jag MYCKET,vilka underbara färger.

2010-08-24 @ 07:09:35
URL: http://onkis.webblogg.se/
Postat av: Petra/Paradise

Å herre jisses vilka kort du gjort!!

Superläckra alla tre!

Vilken gullig idé med korsetten den diggade jag skarpt!



TAck för att du deltagit i våran tävling på StampARTic!

Kortet är superfint!! :D



kram Petra

2010-08-24 @ 22:39:12
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Pernilla/Trollwing

Men Ååååh! Vilka vackra, vackra kort...! Du färglägger som en gudinna, jätte jätte fint!! Så läckert med dina egna bakgrundsmotiv, och persikorna är bara helt perfekta på det översta kortet! Gillar dina egna metallskapelser massor, blev super på piratkortet.

Kram kram:)

2010-08-25 @ 17:56:49
URL: http://trollwing.blogg.se/
Postat av: Helena

SÅ vackert bröllopskort!!!!

/Hella

2010-08-31 @ 14:28:49
URL: http://www.marihelena.net
Postat av: Jorunn

Nyydelige kort alle sammen!!!

Fantastisk fargelegging!!



Takk for at du deltar hos StampARTic.



klem,

Jorunn

2010-08-31 @ 23:03:43
URL: http://jorunnskrede.blogspot.com
Postat av: monica

UNDERBARA kort!!!

2010-09-03 @ 06:42:08
URL: http://leamonskapar.blogspot.com
Postat av: Anneth

Åh vilka härliga kort - jag älskar din stil och din färgläggning!

2010-09-15 @ 10:13:14
URL: http://lillnettan.wordpress.com
Postat av: Bröllopskortet

Hej jag skulle vilja veta vad det är för matial du andänt till brudkortet vill göre ett likadant till min vänina som ska gifta sig i mars-2011. tacksam om du kunde mail mig vad allt matrial heter och var du köpt in det ngåon stans, gärna beskrivnig hur du gjorde med. MVH Mia

2011-01-04 @ 19:16:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0