Hej igen!

Det är stressigt med sommar. Både när man är ledig och ska hinna besöka släkt och vänner, renovera, resa och vila riktigt intensivt så man orkar börja jobba igen, och på jobbet när minst hälften av ens arbetskamrater går på semester när man själv kommer tillbaka. Har därför haft en 2 månader lång mer eller mindre ofrivillig pyssel-och bloggpaus. Allra mest bloggpaus om jag ska vara ärlig, liiite pyssel har jag ändå lyckas pressa in  emellanåt.
MEN, nu har jag just påbörjat ett par bonussemesterveckor utan att ha NÅNTING planerat, förutom allmän markservice till sommarlediga barn. Gissa vad jag tänker utnyttja tiden till =) !! Började igår på ett optimalt sätt med pysselträff här hemma med Malin, Annelie och Helena- Tack för igår,tjejer, hade jättetrevligt!! Inte mycket fick jag gjort men stämplade och färglade i alla fall lite. Idag tänkte jag istället visa det som ändå blivit gjort under sommaren.
Först ett par kort till 2 av dotterns 3 dagisfröknar, det 3:e kortet glömde jag fota! Känns lite konstigt att inte längre ha något dagisbarn, dottern som är yngst ska börja förskoleklass om ett par veckor...hua vad tiden går!!
En Magnolia...
...och en till Magnolia...
Som kontrast till dessa sen ett kort till en 50-åring (...igen-hua vad tiden går! :) ):
Fick iden från ett kort på StampARTic, tyckte det kunde passa bra:



och bakdel =):
Tatueringen på rumpan resp i urringningen innehöll förstås jubilarens namn.
Insida med dam från Bombshell (även tatueringen är från samma stämpelset):
När jag ändå var inne på pinuppetemat gjorde jag nästan klart detta kort, DT-alster åt Pysseltagen, helt klart blev det dock inte förrän för ett par veckor sen då detta och även det förra syntes i Pysseltagens blogg:
Lekt med metallarken igen tillsammans med lite grungeboard, Big Shoten och en leksaksbil =).
Sen var det ju faktiskt stor Midsommarcrop på Svensk Scrapbooking, förargligt nog hade jag alldeles för lite tid, hann bara med 4 (av 14 tror jag) utmaningar tyvärr för de flesta var riktigt roliga. Dessa blev det i alla fall:
Distressruta:
Textstämpel från TH, lite odefinierad växtlighet och fjärilar.
Kortskiss:
Sweet Pea-stämpel och härligt grönlilaglittriga papper från BoBunny.
LO med sommarlovstema:
Fotot är på dottern som genomlider skolavslutning nr 2 vid gott mod men kvällen innan när andra brorsan hade avslutning fick hon ett fullständigt sammanbrott och tjurade i 1 1/2 timme när hon fattade att det inte var HENNES avslutning, att HON inte skulle få gå fram och sjunga och att det skulle dröja ETT ÅR innan det blev hennes tur att ha skolavslutning. Svettigt när barn är så uthålliga i sitt tjurande :)...
Fjärde bidraget, kortskiss+färg:
Magnolior från bröllopskollektionen tillsammans med solnedgångsbakgrunden med bänk som jag med viss möda förlängt, fick inte riktigt plats med båda figurerna annars...
Med detta hade jag faktiskt lyckan att vinna ett jättefint pris från Scraplagret, ett Magnoliapaket med en stämpel, fina papper, blommor och blad! Dessutom följde det med ett handgjort grattiskort, blev såå glad för det för det är tämligen sällsynt att jag själv FÅR såna =).
Gjorde därför ett litet tackkort med stämpeln och papper från kitet samt hemgjorda blommor:
Skickades (sent omsider) idag.
Har blivit så biten av att göra egna blommor av retroblommorna, finns en superbra tutorial av duktiga Sassa på StampARTic. Fördelen  med att göra själv (förutom att det är kul) är ju att man kan få dem i precis den färgnyans man vill.
Ytterligare ett kort med egengjorda blommor:
Ännu mer Magnolia, dom är förskräckligt beroendeframkallande, roliga att färglägga...och söta...
Bakgrunden är akvarellpapper som jag kört i Big Shoten med en av TH:s embossing folders, har sen distressat det upphöjda mönstret med Victorian Velvet, vilket också blommorna är färgade med.
Närbild på blommor:
Svart Puffy Velvetpenna i mitten på de större blommorna.
Och ännu mera blommor:


Sen ytterligare ett Sweet Pea kort:



Erkänner att hårfärgen blev något märklig, hade först ett annat mönsterpapper i åtanke men ändrade mig sen till detta Prima-papper och då var jag tvungen att ändra hårfärgen som misstämde å det grövsta, tyckte jag. Fast vete 17 om det blev så mycket bättre. Cirkelgluggen är utskuren med en av mina senaste favoriter, cirkelskäraren från MS.

Insida:


Sin hälsning ska man förstås skriva på tagsen som är nedstoppade i fickan.


Gjorde ytterligare ett kort med titthål i framsidan. Avsikten med detta kort var i första hand att testa ett nyinförskaffat designcard till slicen, "Remember This":



Cirkelramen, banderollerna och bokstäverna är utskurna med slicen...



...liksom swirlarna och "molnen" (som är avsedda att skriva i) på insidan.
Och så lite mer eller mindre tillpiffade retroblommor!


Till sist ( Tack till dig som ev orkat ända hit =D !) rykande dagsfärskt, ett bokmärke gjort som inspirationsalster till Pysseltagens Augustitävling, där duktiga DT-kollegan Cath vill se bokmärken med äkta sömmar på.
Har aldrig nånsin gjort vare sig bokmärke eller maskinsömnad på något alster tidigare så detta var ju ett ypperligt tillfälle för både det ena och det andra:



En alldeles ny Magnolia från Bon Voyage-kollektionen, Japanska Tilda, tillsammans med lite förhoppningsvis japanska detaljer =)...



Och på baksidan...


...ett förnumstigt visdomsord som lär härstamma från Konfucius, om inte japansk så i alla fall asiatisk filosof...
Lite mer detaljer om material etc finns i Pysseltagens blogg. Tveka inte att haka på utmaningen, vem behöver inte ett bokmärke nu och då =) !
Utmattad av detta maratonbloggande tänker jag nu inta horisontalläge, önskar alla en
GOD NATT!
KRAM/ Eva

Kommentarer
Postat av: Pysselbus

Himmel så mycket att titta på!!!! Och så vackert!!! Och så mycket inspiration!!! Dina kort är helt bedårande och jag förstår att du vann med "solnedgången"! Det var världsklass på det!



Ser framemot att få se vad du hittar på under din bonussemester...! Ha det så bra!



//Linda

2010-08-11 @ 13:13:51
URL: http://pysselbus.blogspot.com
Postat av: Pernilla/Trollwing

Makalöst!! Jag är alldeles trollbunden av dina vackra alster:) Fantastisk färgläggning, metall-alster to die for och din variant av retroblommorna är helt enkelt underbar!! Tack för inspirationen, kram kram:)

2010-08-11 @ 17:51:42
URL: http://trollwing.blogg.se/
Postat av: Helena

Ååhh vilken massa fina kort! Speciellt det med brudparet är ju helt makalöst! Och dina handgjorda blommor är ju såå fina! Nu nkänner jag verkligen för att slå mig ner vid pysselbordet! Tackar för det! Kram!

2010-08-11 @ 22:00:37
URL: http://helenaskort.blogg.se/
Postat av: Monica

ÅH, så mycket fint

kram

Monica

2010-08-12 @ 08:03:09
URL: http://monicasander.blogspot.com
Postat av: Annelie

Åh, vilka underbara kort du gör!!!

Vilken inspiration man får av att se dina fantastiska alster!

Ok, så han blev kvar hos dig stämpeln... =)

Ha det gott, kram Annelie!

2010-08-12 @ 22:25:41
URL: http://anneliehojland.blogspot.com
Postat av: Cath.

Hjälp så mycket fint du har gjort! Roligt med lite nytt att titta på här, även om en del förstås är nygammalt... du gör helt fantastiska kort! Kramar!

2010-08-13 @ 21:32:49
URL: http://cathspyssel.blogspot.com
Postat av: Helena

Underbara kort du gjort och bokmärket är helt fantastiskt.

Tack för inspirationen vännen!

Kram

2010-08-19 @ 08:03:00
URL: http://vildaella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0