Mera distresser åt folket!

Folk i min omgivning (maken) brukar påpeka att jag har en tendens att bli fullkomligt manisk och enkelspårig när jag gör nåt nytt jag gillar- börjar så smått tro att han kanske har rätt- VARFÖR har jag inte skaffat distressdynor förrän nu?!? Dom är ju fantastiska att göra bakgrundspapper med, jättefina färger och blandar sig så snällt med varandra till nya fantastiska nyanser, måste ha fler, måste ha alla färger ... ALLA FÄRGER.....AALLLAAA  KKAAAKKOOR!!!... (Ursäkta , måste behärska mig, känner mig som ett visst muppmonster i detta fall. )
Har alltså ägnat sista två kvällarna åt distressexperiment, har blivit två konfirmationskort till, först ett i grönt:



Färgerna är Peeled paint, Broken china och lite Faded jeans. Testade här vattenstämpling med foamstämpel à la Sassa. Gillade verkligen denna teknik, man vill nästan inte sätta dekorationer över... eller jo, tydligen =)...

Nästa går i blått:


Broken china, Faded  jeans och lite Vintage photo, vatten-foam stamps och lite andra stämplar.Detta kort är tänkt åt en kille så jag fick sätta mig på händerna för att inte klämma dit en massa blommor, känns kanske lite "omanligt" eller?!
Fast hur manligt är pärlor och rosetter då?...Vad sjutton dekorerar man kort till tonårspojkar med?? Knycklade till ett kors av koppartråd och lite småpärlor, kan väl  åtminstone inte va´ helt fel på ett konfirmationskort...=)

Sen till en kul nyhet- fick nyligt " an offer I couldn´t refuse" så numera är jag, sen igår eller så, DT-medlem hos Pysseltagen. Har ju inte presterat nåt än men väntar ivrigt på första uppdraget ... kommer snart...i en blogg nära dig...=)

Ha en skön kväll!


Eva


Kommentarer
Postat av: Malin

Åååå jisses så snygga kort! Jag måste oxå börja med mina distresser! Dom ligger här och kollar snett på mig =) Men alltså hur får du till dom så där snyggt? Jag kommer ju att få ett utbrott om mitt inte blir likadant! ;P

Är det säkert att trotsåldern kan gå över?? Jag lääängtar till den dagen!



Ha en härlig fredag!



Kram

2009-05-07 @ 22:50:27
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Helena

Åh vad fint.

Vad duktig du är.

Grattis till ditt nya uppdrag.

Jag shoppar en hel del från pysseltagen.

Fick ett paket senast igår därifrån.=)

Jag provade att göra några tags direkt efter mässan men blev inte nöjd.

Kanske dax att plocka fram dynorna igen och testa att göra en bakgrund istället.

Jag har ett kort att göra till en konfirmand.

Ha en skön helg vännen!

Kram

2009-05-08 @ 06:00:06
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag glömde ju gratta dig till DT uppdraget!! =D

2009-05-08 @ 08:05:16
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Inger

Alldeles...alldeles...underbara kort!

Distresser finns snart i Pysseltagens shop....många färger...kakor!!!!!

2009-05-08 @ 18:27:54
URL: http://www.pysseltagen.se
Postat av: Cath.

Underbara kort du har gjort! Gillade verkligen det blå kortet, håller med om att det är svårt att hitta bra dekosar till killar... Men tycker att det är lysande fint det du har gjort!

Kul att ha dig som DT-kollega! GRATTIS till uppdraget!

Kram!

2009-05-09 @ 20:32:14
URL: http://cathspyssel.blogspot.com
Postat av: Malin

Ååå nu har jag oxå gjort tags med den där tekniken!! Jisses så roligt det var!! =D



Kram

2009-05-10 @ 08:50:30
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Helena

Så otroligt snygga kort. Nu vill jag också inhandla distresser.

Hoppas du haft en trevlig helg!

/Hella

2009-05-10 @ 09:56:44
URL: http://www.marihelena.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0