Datortrassel och motorrassel!

Sista veckan har saker och ting inte riktigt gått min väg kan jag nog påstå. Förra helgen, över Kristi Himmelsfärd åkte vi ned till mina föräldrar och min syster med familj, som bor ca 60 mil sydväst om Sundsvall. Jättemysigt och trevligt på alla sätt hade vi. På väg hem förra lördagen  när vi var ca 3,5 mil söder om Hudiksvall börjar plötsligt oljelampan lysa samtidigt som en varningstriangel tänds och ett biljud börjar höras i bilskrället. Bara att rulla av vägen och slå av motorn. Där satt vi nån timme i bilen medan jättemyggor attackerade rutorna, tills bärgningsbilen kom. Vår Saab vinschades upp på flaket och vi fick klämma ihop oss på sovbritsen bakom förarsätet i bärgningsbilen. Kan ju tänka ut både 1 och 2000 sätt jag hellre fördriver en lördagkväll på men ungarna tyckte det var roligare än julafton att åka bärgningsbil och försökte  prata ihjäl bärgarn som började se lite matt ut när vi närmade oss Hudik. Väl där fick vi en hyrbil, modellen mindre än vår (fullpackade) 95, som vi till slut ändå lyckades klämma in all vår packning i.  Vår bil dumpades vid Saabverkstan  och vi for hem.  På måndagen tog vi kontakt med verkstan som genom att starta bilen och rulla in den innanför grindarna redan hade klurat ut att hela motorn behöver  bytas!!!  Á 40-50 000 !!!! OCH DETTA UTAN ATT ENS HA ÖPPNAT MOTORHUVEN- vilken otrolig diagnostisk förmåga, gränsar till klärvoajans tycker jag! För att kolla vad som var trasigt hade ingen tid med, åtminstone inte innan midsommar.... Hurra!! Så nu är bilen hembärgad till Sundsvall för en "second opinion", vet ännu inte om det trots allt blir ett motorbyte eller inte. Dessutom  visade det sig att jag glömt lap-topen  60 mil söderöver-katastrof, varken mer eller mindre. Jag är helt abstinent! Vi har visserligen en till,  stationär, dator i källaren men där hinner jag ju aldrig sitta( utom just nu =)  ), laptopen brukar jag ha på köksbordet och surfande och bloggbesök brukar skötas parallellt med matlagning, läxförhör mm.Har alltså blivit väldigt dåligt med sånt  sista tiden. Dessbättre ska jag till Göteborg i mitten av veckan så jag kan hämta upp datorn på hemvägen då. 
Lite pysslat har det ialla fall blivit , som positiv bieffekt till datorbristen har ju tiden räckt lite bättre till det =) . Tre morsdagskort blev det , först ett till min egen mamma:



Distresser igen förstås, blandat Tattered Rose, Fired Brick, Worn Lipstick och lite Faded jeans och Vintage Photo.Rosen är en Inkidostämpel färglagd med akvarellpennor och distresser, lite stickles oxå. Och så ett hjärta tillknycklat av svart ståltråd med rosa pärlor och distressade minirosor som dekoration.

Sen ett kort till svärmor:


 Samma Inkidoros x2 fast med ProMarkers, papper från Kaisercraft, "Wish upon, Shine", och grönt ståltrådshjärta. Textskylten utskuren med slicen och skriven med valnötsbläck (liksom ovan).

Sen ytterligare  ett till "plastsvärmor" :



Samma papper som ovan, Mimosastämpel, Primablommor med grön ståltrådsblomma och organzaband som knutits genom öglebrads som "stängningsmekanism", lite krångligt blev det,  bradsen var lite för trånga för bandet, ingen av mina mer lysande ideér  måste erkännas ...=).

Har också hunnit med ett födelsedagskort till svärfar som fyller år imorgon:



Distresser igen, Aged Linen, Vintage Photo, Faded Jeans, både på bakgrundspapper och tags. Magic mesh som "blad" bakom blomman, spets och trollsländebrads, tagsen upphängda i en öglebrad. Ser kanske lite kalt ut, tycker som vanligt att det är svårt med dekorationer på "herrkort" =)

Till sist- tusen tack ni som tagit er tid att lämna snälla kommentarer- blir jätteglad! På frågan om vilket alfabet jag använt på rosa kortet i förra inlägget är väl svaret snarast en personligt förvanskad, ickekursiv variant av humanistkursiva =), min favoritstil som jag använder till det mesta.

SNART ska jag sno åt mig tid till en riktig bloggrunda oxå!

Ha det härligt i sommarvärmen!!
Eva

Kommentarer
Postat av: Helena

Duktiga du.... vilka fina kort du har gjort.

Usch vilken tung utgift så här innan sommaren....hoppas att ni inte behöver byta hela motorn.

Sköt om dig vännen!

Kram

2009-06-02 @ 04:54:30
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Mia

Men Oj vilken resa....och kostsam =(

Hoppas det löser sej till det bästa.



Då till korten....sitter bara o gapar dina kort är ljuvliga så välarbetade o fina!!! Beundrar dom en gång till innan jag springer vidare =)



Ha det gott!

Kram//Mia

2009-06-02 @ 11:26:02
URL: http://scrapmia.blogspot.com
Postat av: Britt-Marie Carlsson

Hej! Har kikat runt i din blogg - så mycket fint du har gjort! Jisses - du skriver såååå snyggt. Allt är så fint. Skulle kunna sitta här hela natten och beundra dina alster. Men nu ska jag gå och sova. Tittar in någon annan gång :D

2009-06-04 @ 00:01:30
URL: http://brittaskortmakeri.blogspot.com
Postat av: Helena

Så otroligt vackra kort!

Men vilken otur med bilen och trist att glömma datorn så långt borta, det var väl onödigt ;)

Ha en trevligt torsdag

/Hella

2009-06-04 @ 12:15:41
URL: http://www.marihelena.net
Postat av: Malin

Ljuuuvliga kort! Jag älskar din stil!

Men vilken jäkla resa!! Och byta motor...smart att få ett andra utlåtande! man vet aldrig, det kanske bara är något som inte kostar 40-50 bananer att byta hoppas

Jag fick så dåligt samvete att jag var tvungen att ta samtalet när du var här och hämtade grejerna! Det var en leverantör såg jag på nummret... Hade ju velat hinna med lite prat innan du for :S Men det hinner vi på någon pysselträff framöver istället=)



Ha en fortsatt härlig helg!



Kram

Malin



Ha en härlig helg!

2009-06-06 @ 23:06:40
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Cicci

Men usch, och oj, och fy, vilken resa.

Korten är desto finare. Imponerad igen.

2009-06-14 @ 22:28:12
URL: http://ciicciiha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0