Back in business!

 I alla fall ett litet tag. Har altså inte gått under jorden eller emigrerat, har bara haft ovanligt svårt att hinna med nåt bloggande sista veckorna. Antingen varit ledig fast utan internet  och nu när jag jobbar igen räcker tiden liksom inte till, alltid mer att göra på sommaren eftersom man är så få i tjänst. 

I måndags blev jag i alla fall otroligt glad och överraskad över ett  jättefint kort som landade i brevlådan: 

Gulliga Helena  är den som gjort och skickat kortet ( Tack igen, snälla!!)  KAOS står för Kreativa Artister med Otrolig Skaparglädje-känns otroligt hedrande och när man fått en KAOS-award ska man skicka KAOS-kort vidare till tre personer man uppskattar, så nu har jag fått lite att fundera på och lite pyssel som måste göras=), återkommer alltså om detta inom kort....; )

Tänkte  oxå passa på att visa några CC-alster som gjordes till Svensk Scrapbookings midsommarcrop. Fanns sådär en 12-14 skisser att välja på och jag hann med 5 - inte så många som jag hoppats men ändå,  är ju inte blixtsnabb direkt =)

Först en LO där man förutom skissen hade tema lime:



Min något fåfänga dotter som älskar fina kläder=).  Pappren är SEI:s Mimosa key lime och chartreuse.Fö diverse stämplar, distresser, hemgjord lilja och blad ( beskrivning på dessa hittade jag i Sassas blogg). Textbanderollerna är skrivna ( som vanligt ) med valnötsbläck , distressade och "krullade" i ändarna.

Sen en på mellansonen:


På skolavslutningen blev  han plötsligt framropad och fick ta emot ett litet stipendium, både han och vi höll på att trilla av stolarna  av chocken,  och snacka om att man blev löjligt stolt och rörd =). Han var ganska nöjd själv också när han väl hämtat sig kan jag meddela.

För rättvisans skull också en LO på storkillen:


Bilder från ballongsläppet på nationaldagen.

Sen blev det också ett par kort:


Kunde inte låta bli att köpa clearstampark med söta Disneyälvor, visade sig sen att jag hade ett papper liggande med samma älvor. Själva stämpelälvan är färglagd med akvarell och Twinkling H2O:s, försökte få till bakgrunden  i regnbågens färger. Fick dock bakläxa på första  älvan som jag färglagt efter egen smak- dottern upplyste mig om att detta är  faktiskt Tingelings kompis blomsterälvan ( eller möjligen trädgårdsälvan) och hon ska se ut så häär-hämtade raskt ett dvd-fodral med bilder på samtliga älvor och så var det bara att börja om- så detta är försök nr 2.

Sista kortet klämde jag in sådär 5 min innan "stängningsdags":
I

Hängeln och badringen är färglagda med promarkers, bakgrunden gjord med distresser.

Ingen lycka vare sig i omröstningar eller utlottningar men är ändå lite nöjd med att ha fått några LO:s gjorda, och kul var det =).
Hua vad klockan skuttar iväg, läggdags!

Ha det gott och TACK alla ni som tar er tid att lämna små kommentarer, blir så glad=)!

Kram och Go´natt!
Eva


Kommentarer
Postat av: Helena

Du är väl värd en KAOS utmärkelse.

Dina alster är alltid så inspirerande.

Jättefina kort och los du gjort.....jag är förvånad att du inte vann.

Ja visst är det häftigt att lilla jag ska göra Åsa Jinders skivomslag.

Hur kul som helst.=)

Ha det så gott vännen!

Kram

2009-07-10 @ 10:04:06
URL: http://vildaella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0