Äntligen!!!

I förra veckan hände det!! Jag har fått en egen pysselhörna!  Hela familjen inklusive jag själv var grundligt less på att vardagsrummet var ett ständigt kaos och aldrig hittade jag det jag skulle heller...

FÖRE:


Så nu har jag flyttat ner i gillestugan med alla grejor, satt upp hyllor, skaffat prydliga lådor ( fast jag fick IKEA"Kassett"-tumme av att montera ihop alla, öm i flera dar=)  ), och införskaffat två låga skåp som ALLT får plats i !!

EFTER:


Givetvis kommer det hädanefter råda exemplarisk ordning vid detta skrivbord, allt kommer stå på sin rätta plats och jag kommer att hitta allt jag söker inom 3 hundradels sekunder...NOT!  (Trodde inte ens på mig själv där, men nog är det ett gigantiskt steg i rätt riktning i alla fall=)  )

Lite pysslat har det blivit också, jag har faktiskt knåpat ihop min första ask. Fick inspirationen och beskrivningen från Stampartics augustitävling, fast la aldrig upp den som tävlingsbidrag, blev några nybörjarfel. Dottern avgjorde tidigt i förloppet att asken skulle bli  till henne så färger och dekorationer blev därefter, i sötsliskigaste laget kanske...



och uppifrån:



Tragiskt nog knäckte jag min Fiskars-kantstans som jag älskar , den gick tvärsönder och är helt obrukbar( snyft!) Måste skaffa en ny....
Rekommenderar en titt på vinnarbidraget här, makalöst snyggt, och här är  tutorialen till asken.

Sen ett par ganska snabba grattiskort, hade ett gäng färdigfärglagda hÄnglar liggande:


Ett grattiskort till skickade jag idag  , men det kommer nästa gång så födelsedagsbarnet hinner få det  först....

Ha en fortsatt skön kväll!
Kram
Eva


Kommentarer
Postat av: Cicci

Wow! Vilken urbra hörna du fått. avis



Asken är mer är snygg och korten...läckra!

Kramiz

2009-08-28 @ 19:30:47
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
Postat av: Lise-Lott G

vilken underbar pysselhörna!!!

fina saker du skapat också.



ha det gott!



kram Lise-Lott

2009-08-29 @ 19:51:43
URL: http://liselottg.blogg.se/
Postat av: Helena

Åh vad underbart skönt med en egen pysselhörna, skulle jag också vilja ha.

Asken är jättesöt!

/Hella

2009-09-01 @ 14:11:58
URL: http://www.marihelena.net
Postat av: Helena

Härligt att du fått en egen pysselhörna.

Vi har en 40 kvm stor gillestuga som vi aldrig använder men jag vill inte sitta i källaren på dagarna.

Skulle jag ha mitt pyssel där skulle vi aldrig se varandra jag och sambon.=)

Vi ska försöka få till ett gemensamt pyssel/datorrum på markplan istället.

Men det tar tid att få sånt gjort här så under tiden sitter jag som du gjorde vid matsalsbordet i vardagsrummet.

Vilken underbar ask och kort du har gjort.=)

Ja här har jag börjat med julkorten....lika bra att vara ute i tid när man ska göra många.

På lördag ska vi åka på en minimässa i Härnösand och den 3 oktober är det mässa i Gävle igen.

Hör av dig om du är sugen att hänga på.

På lördag är jag lite osäker på hur många vi blir men till mässan i Gävle är vi nu nog i allafall 6 st som åker.

Ha det bra vännen!

Kram

2009-09-01 @ 15:18:52
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Malin

Underbara kort och såååå fin ask!!

Vad härligt med ett eget pysselrum!! Jag städade mitt idag...gudars som det såg ut här :S Men nu kanske det får vara fint i ett par dagar iallafall ;P



Kram!

2009-09-01 @ 21:37:28
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Tesa/Therese

Grattis till nya pysselrummet. Måste kännas härligt att få ett eget krypin för alla saker man skaffar i denna hobby ;o). Din ask är ju bara för söt. Ser fram emot att få se dina alster där du testat tvättservett-tekniken. Låt mig få veta när du gjort det:o) Kram

2009-09-06 @ 23:05:58
URL: http://tesapysslar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0