Söndag igen!

Fast  just nu en söndagskväll helt utan jobbångest, ska vara ledig nästa vecka :), sååå skönt!!  Onödigt länge sen senaste blogguppdateringen kan jag erkänna fast ganska produktiv har jag faktiskt varit! Har under gångna veckan hoppat på Svensk Scrapbookings septemberutmaning julkort, där månadens tema är 9 julkort gjorda av spillbitar! En utmaning som gjord för mig som har spillpapper kvar från förra julen för 99 julkort. Och då har jag inte räknat med alla julpapper som är helt oanvända och alltså inte kan räknas som spill :). Förutom spillpapper så har jag haft  en hel del färdigfärglagda motiv liggande, såna som jag inte varit riktigt nöjd med men inte riktigt så missnöjd att de hamnat i papperskorgen, till det också en och annan färdig dekoration, så denna utmaning var precis den spark i baken som behövdes för att göra en rejäl utrensning. Har bestämt mig för att med julkort måste man ta sig i kragen och sluta vara petnoga ultralångsam pedant, annars blir det som förra året när jag fick KÖPA 30 st för att jag inte hann med. Pinsamt.

Så här blev dom i alla fall:
Nr 1
En Rolf Lidbergtomte från Scrappers, överbliven från förra året. Ett av de första försöken med distresser. Även dekorationerna av spillpapper.
Nr 2
Samma tomte oxå från förra året, denna dock färglagd med Tombows. Höll på och velade ett tag innan jag helt fastnade för distresserna (även om jag ibland fortfarande blandar lite med Tombows.) Och mera spillpapper.
Nr3
Likaledes återanvänt Sugar Nelliemotiv, färglagt med Tombows. Spillpapper från Maja Design bla..Bladen är från en gammal ljusmanschett.
Nr 4
En Magnolia-Tilda under mistelkvist, också från förra julen, färglagd med Tombows.
Nr 5
Ytterligare ett återanvänt motiv, en Sugar Nelliestämpel. Lite  "snö" ( Aleene´s glitter snow) i kanterna.
kort nr 6:
Också ett återanvänt motiv som legat länge i byrålådan, gjordes till en monokromatisk (rosa) utmaning en gång har jag för mig. Fågeln är en TH-grungeboardfigur med vit Crackle paint och glimmermist, även den recyklad.
kort nr 7
Ramen på detta är en nyinförskaffad Sissix-die. Överraskande stor visade det sig :) fast ganska maffig...  Den stora blomman är handgjord, oxå ur gömmorna...
kort nr 8
Detta kort (och även det sista nedan) blev till på gårdagens jättetrevliga pysselträff som Helena E hade fixat- Tack snälla för en kanontrevligdag/kväll/ natt :) !
Den sittande Tildan och Tilda med paket nedan fick jag låna av gulliga Helena A- Tackar för det!  Även grankvistpunchen tillhör Helena A, en sån vill jag oxå haaaa!
Och till sist kort nr 9:
Fantastiskt söt stämpel som (förstås) är färglagd med distresser. Snöfallet består av Puffy Velvet-prickar.
Ett kort till tänkte jag visa idag, ett födelsedagskort till min lillebror som nyss fyllde 34, han och sambon har just byggt hus och han håller alltså på att bli vuxen på riktigt =D:
Tyckte "handy-man" stämpeln var så passande och fin:)! Huset är också en stämpel, övriga bakgrunden ditritad på fri hand, på ett ungefär som jag tycker mig minnas att det såg ut när vi besökte stället i somras. Har ca 75 mil emellan så besöken blir tyvärr alldeles för glesa.
Detta får nog räcka för idag tror jag, ska gå och göra lite allmän nytta  innan sängdags.
Önskar alla en riktigt skön söndagkväll!
KRAM / Eva

Kommentarer
Postat av: Britt-Marie Carlsson

Du milde! Så många fina kort!!! Jag är sååå imponerad av allt fint du gör, målar, textar, ritar (du behöver ju inga stämplar...) Tack för inspirationen!

2010-09-13 @ 13:04:16
URL: http://brittaskortmakeri.blogspot.com
Postat av: Helena

Underbara kort.=)

Ja visst var det trevligt i lördags.

Jag har givetvis blivit förkyld men jag hoppas att vi kan ses och pyssla i slutet på veckan.

Kurerar mig för fullt.

Kram vännen!

2010-09-13 @ 15:55:07
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Helena

Oj, vad många kort du fått till! Jättefina allihopa!!

Roligt att du kom i lördags!

/Hella

2010-09-14 @ 10:05:45
URL: http://www.marihelena.net
Postat av: Diana

Har tittat runt i din blogg en liten stund nu... denna kommer helt klart att hamna bland favoriter. Wow, du ger oss andra amatörscrappare komplex (och inspiration)! :)

2010-09-15 @ 14:39:37
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: sara s

Helt otroligt fina kort du gjort!

2010-09-15 @ 19:36:22
URL: http://enuffes.blogg.se/
Postat av: onkis

Wow,vilka underbara julkort du har gjort.

2010-09-15 @ 19:48:34
URL: http://onkis.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0