Magnoliautmaning och påskkortsstim

Har haft total pysseltorka i 2 veckor pga eget och andras sportlov. Jättetrevligt har det varit, hade först huset fullt av gäster i 1 v och sen åkte vi till Åre på vårt eget sportlov. Ganska många väder hade vi där, inget av dem var tyvärr särskilt bra- moln,regn, snö, stormvindar mestadels men nån enstaka solglimt hade vi också . Själva backarna var dock helt OK och när vi även avverkat chokladfabriken och Holiday club-badet var alla nöjda och glada. Utom möjligen mamman som mot slutet av veckan började bli redigt less på dåligt väder och rejält pysselabstinent. Så till priset av viss sömnbrist har det pysslats en del på kvällarna denna vecka...

Först ett kort till veckans skissutmaning i Just Magnolia bloggen:



En av de söta påskmagnoliorna, färglagd med distresser. Har skaffat ett par kant/hörnstansar som jag bara älskar!

Av bara farten blev det ett kort till efter samma skiss:



Även denna Magnolia färglagd med distresser, försökte "påska" till henne lite med några utstansade kycklingar :) Använt den andra hörn/kantstansen här, kan inte bestämma mig för vilken av dom jag gillar bäst :) !

Ytterligare ett påskkort, stämpeln är en Tossa från Bildmålarna:




Och till sist, för att vara riktigt originell, ett PÅSKKORT till :) :

Detta är dock gjort tidigare, inspirationskort till mars månads utmaning i Pysseltagens blogg- "duokromatiskt" påskkort med fjäderfätema :) Kika gärna in där, än finns gott om tid att skicka in ett bidrag!
Pga svår brist på påskstämplar (detta är nu avhjälpt :) ) försökte jag påskifiera en magnolia-Edwin genom att sätta honom på en hög med hopmaskade påskägg och ge honom lite påskigare vingar.

Drar snart ihop sig till pysselträff i Ö-vik, ska bli jättekul men ruskigt svårt att packa är det- om jag väljer bort något tror jag alltid att jag desperat kommer att sakna just den prylen. Måste nog börja packprocessen redan ikväll om jag ska komma iväg på lördag morgon...

Ha det gott!

KRAM! / Eva


Kommentarer
Postat av: Bev

Wow your cards are stunning! I love what you have done with my sketch and the beautiful colours you have used. Thanks for joining us at JM this week x

2010-03-18 @ 23:39:23
URL: http://bevscrafts.blogspot.com
Postat av: Dena

Wow! Wow! Wow! Did I say "WoW? These are just the prettiest cards!!! Great work on each and every one of them. You are one talented gal!

Thanks for joining Just Magnolia this week!

Hugs, Dena

2010-03-19 @ 00:20:10
URL: http://denasstampingcorner.blogspot.com
Postat av: Cath.

Heeelt underbara kort! Jag sk astrax sätta igång med mina påskkort så tack för inspirationen!

Kramar och ha det så trevligt på scrapträffen!!!

2010-03-19 @ 19:02:29
URL: http://cathspyssel.blogspot.com
Postat av: Marleen

Helt underbara kort du gör! Var inne i pysseltagens affär igår och så dessa kort! Super fina!!!

2010-03-27 @ 10:05:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0