Lyckan är...

...stämpel- och -scrapmässa i Gävle!!   Var där igår och shoppade loss riktigt ordentligt måste jag säga. Har aldrig sett så mycket stämplar och scrapgrejor på ett och samma ställe förut =).  Kom hem med div papper, stämplar från WOJ, hÄnglar, pappersvinden och förstås ett  Lidberg-troll från Scrappers. För att inte tala om glimmermist, charms, hattnålar, Distressdynor, brads, några vaxakvarellpennor och metalltråd i olika färger.  Dessutom hölls flera demos, såg bl.a. Malin från Scrappers som visade färgläggning med ProMarkers och någon som visade användning av "sammet på burk" och metalltrådsdekorationer. Dessutom två duktiga tjejer från Pappersvinden som visade hur man kan använda vit acrylfärg tillsammans med distresser- har sett ungefär samma demo här , av Sassa hos StampARTic, fast då med embossing i stället för acrylfärg. Blev hur som helst jättesugen att prova.  Började med några tags mest som test:



Den gröna är Peeled paint, den bruna Tattered rose och Vintage photo. Gjorde även en blå med Broken China  och Faded jeans men den lyckades jag välta vatten över så den bev förstörd =P.
 
Gjorde sen ett bakgrundspapper till ett konfirmationskort:


Blandade här Tattered rose, Vintage photo och Faded jeans. På textskylten skrev jag föst med valnötsbläck och gick sen på med distresserna. Som en oplanerad bonus flöt då bläcket ut en aning i stämpelfärgen, gav en lite "åldrad " effekt som tyvärr inte syns så bra på bilden som är lite ljus.  Blommor från Petaloo och Prima toppade med en något amatörmässigt tillknycklad koppartrådsblomma =), här krävs definitivt mer övning ... Hattnålen som jag tänkt använda var för grov för pärlan så denna "nål"  är tillverkad av samma koppartråd som blomman. Spiralen i toppen lindade jag till runt ett penselskaft. Gillar verkligen Distressdynorna, hur kul som helst att göra egna bakgrundspapper, men skulle behöva lite fler mönsterstämplar tror jag...när det nyss inträffade köpstoppet hävts... om ett år  eller så...;-)
Nä, nu närmar det sig läggdags  och jag som har 6 otestade hÄnglar och ett troll och närmsta veckan fullproppad med jobb =( ...kommer bli en del nattpysslande närmsta tiden tror jag=).

God Natt
Eva

Kommentarer
Postat av: Yoli Design

Å hej så roligt att du hittat till mig...

underbara tags å kort...

älskar ju den formen av teknik....

så vackert du fått ihop alla delar... :D



kram kram

2009-05-04 @ 07:03:38
URL: http://yolis.blogg.se/
Postat av: Malin

O så snyggt!!! Hur gjorde man med akrylfärgen? stämplade man i den och sen blåste torrt? Jag vill oxå göra så fina grejer!!! gråter =)



Kram

Malin

2009-05-04 @ 09:38:40
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Helena

Men du så snyggt.

Jag testade att göra samma sak igår fast med mementodynor men jag blev inte nöjd alls med resultatet.

Övning ger färdighet sägs det ju så det får nog bli en massa övande.=)

Kram!

2009-05-04 @ 09:46:30
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Eva!



Känner inte igen att jag varit in hos dig förut, eller så har du bytt bakgrund!? Hursomhélst har jag botaniserat runt i din blogg & hittar massor med fina skapelser, duktig du är! =)



Ha en bra dag, kramar

2009-05-04 @ 12:32:49
URL: http://www.mysmumlan.blogspot.com
Postat av: Daria

Dud vilka snygga tags! jag måste bara fråga, var har du köpt stämplarna som du använde på tagsen? :)

2009-05-13 @ 12:58:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0