Hallonkrig!

Vill utfärda en varning till alla er som ännu har en hallonfri trädgård- SLÄPP ALDRIG FRIVILLIGT IN EN HALLONPLANTA ÖVER TOMTGRÄNSEN!!   För gör man det så sprider dom sig på några år bortom all kontroll. Hallonplantor är förmodligen släkt med Triffiderna ( om nån minns TV-serien med de ondskefulla jätteväxterna som promenerade runt och tog livet av folk?!), och dom är helt klart ute efter världsherravälde med start i min trädgård.  Men så svårt kan det väl inte vara attt rycka upp några buskar tänker säkert nån-FEL!!  Dom sitter som berget, dom sticks och dessutom dyker dom upp mitt i gräsmattan, mitt ett stånd gullvivor och mitt under verandan! Hur är det möjligt!?! Där kan man ju inte ens gräva upp dom utan att mörda oskyldiga vårblommor eller riva verandan. Slaget mot hallonbuskarna ( som jag givetvis förlorade) ägde rum i förrgår och mina armar och ben ser fortfarande ut som om jag gått en  10-rondare mot en folkilsken katt...Det suraste är att det är jag själv som planterade de första buskarna, fick dom av en god vän som av nån anledning skulle ta bort sina.... hmm, undrar varför...?!

Var tvungen att trösta mig med lite pyssel på kvällen. Blev  en kombination av chokladkort och flaskkort, idén knyckt från hÄnglars blogg. Passade bra att ge bort då vi var på middag hos goda vänner igår:



Pga lite tidsbrist återanvände jag idén  till ett av  grodkorten nedan, går så mycket fortare när själva tänkandet redan är klart =)

Ha det gott i vårsolen!
Eva


Kommentarer
Postat av: Helena

Jättefint flaskkort.

Kul att träffa dig igår....jag hoppas att vi ses snart igen.

Ha en skön söndag!

Kram

2009-05-03 @ 10:00:58
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Jessica

Tjusigt tjusigt!



Nu får du ju avslöja vart i SUndsvall du bor. Är ju obotligt nyfiken på vilka som bor i närheten ;)

2009-05-07 @ 19:25:56
URL: http://blogg.coffeeaddicted.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0