Tillbaka i sta´n...

...efter  påsklov i Åre. Trevligt har vi haft men vädret har varit  "sådär" , och alla i  familjen börjar bli lite "skidmätta" så här i sluttampen av säsongen. Men desto lugnare och skönare med sovmorgnar, långa fikapauser, afterski =) och allmänt slappande. Scrap-skadad som jag blivit hann jag få några riktigt bra hoppbilder på grabbarna som jag tänkte ska bli till en LO så småningom...=)
Mycket  pysselabstinent hann jag dock bli och dessutom väntade jag på ett sånt där trevligt paket på posten från Pysseltagen- med tur som en tokig vann mitt påskkort kortkategorin i deras marstävling och priset var presentkort på 100 kr och hemliga varor för 100 kr. Och när jag ändå beställde halkade en hel del annat med på köpet lixom...=)

Nu har jag i alla fall hunnit få lite utlopp för mitt "klipp-och-klistra"-behov:



 Först ett flaskkort , idén till detta kommer från Scrappers inspirationsblogg- tack Malin och Sandra för det!  Mallen hittade jag på nätet (googlade) men hade lite problem med att få till den lagom stor- och slutresultatet påminner snarast om en alldeles för stor haklapp =)!  Ska göra en lite mindre variant nästa gång, tror jag...

Sen ett kort med en nyligen införskaffad Sarah Kay-stämpel- min första =). Förhoppningsvis blir det fler, de är ju jättesöta ju =):



Färglagt med promarkers samt använt några likaså nyanskaffade blommor och band.
Med vissa avbrott ( haft 6 barn mellan 5 och 10 i huset idag =) ) har detta kort tagit hela da´n att få ihop- fattar inte hur långsam jag kan vara ibland. Får nästan kramp i hjärnan av att välja papper och format, men kan ffa ägna orimlig tid åt att flytta omkring motiv och blommor några cm hit och dit tills allt känns "rätt"- är detta normalt eller borde man söka hjälp?!  Tar gärna emot tips i frågan =)
Nu måste jag sluta och (blä!) åka till  jobbet en sväng.

Ha det gott!
Eva

Kommentarer
Postat av: Malin

Jättefint kort och supersnyggt flaskkort!!

Härligt med skidsemester i Åre! jag längtar tills Max kan börja åka slalom eller snowboard =D



Ha en härlig dag!

Kram

Malin

2009-04-21 @ 08:14:48
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: ALICIA - shopping & foto

fina :)!

2009-04-21 @ 08:22:41
URL: http://aliciaeriksson.blogg.se/
Postat av: sandra

Hej!



Vad fint! Kul att du blev inspirerad=)

Flaskkorten är riktigt roliga att göra och en kul present.

Jag ska ha en riktigt bra till flaskkorten, ska ta och kolla efter den.



Ha det så bra!!



Hälsn Sandra

2009-04-21 @ 20:55:49
URL: http://sandraekeblads.blogg.se/
Postat av: Helena

Vad duktig du är....jättefint.

Jag har skrivit ett svar på din fråga om samåkning till mässan på lördag på scrappers forum.

Kram!

2009-04-26 @ 10:08:18
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Helena

Jag och Malin har varit ner till Gävlemässan 2 gånger tidigare så jag hoppas att jag hittar dit.

Kör inte bil själv så då memorerar man nog inte vägen lika bra tror jag.

Om du är osäker på vägen så fråga Malin eller så möter du upp oss så åker vi på rad ner till Gävle.=)

Det brukar vara jättetrevligt så jag hoppas verkligen du kommer.

Att shoppa är ju alltid roligt men mest kul är nog att träffa alla trevliga pysselmänniskor.

Hör av dig om du vill möta upp med oss....annars hoppas jag att vi syns där.=)

Kram!

2009-04-27 @ 14:19:23
URL: http://vildaella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0