Ett till rosa julkort...

...har jag gjort till StampARTics 2:a novemberutmaning! Tyckte det var så trevligt som omväxling till allt rött och grönt så jag kunde inte låta bli. Denna gång blev det ett ramkkort ( tutorial av min duktiga DT-kollega BellaMio finns här i Pysseltagens blogg):

Denna lilla julängel är färglagd med distresser och har fått lite stickles och glossy accent. Bakgrunden är vit CS , stämplat stjärnor och embossat med sparklepulver och sen distressat med Tattered Rose, Worn Lipstick och Broken China. God Jul är skrivet med valnötsbläck med lite Gummi Arabicum och glycerol för att det ska gå att embossa.

I Pysseltagens blogg pågår just nu en tävling där man ska göra ett matchat Trippeljulset bestående av Kort med annorlunda vikning, Tag och Altrat Julgodis. Gjorde några inspirationsalster till denna tävling, "bra att ha"-presenter inför alla julfester och glöggaftnar :) 

Ramkort...


...Hjärtkorg att lägga t ex knäck i...


och Tag att hänga på paket eller flaska...

Fler bilder och närmare beskrivning finns här.

Julkort är ju det helt dominerande temat för närvarande och så även på den fantastiskt trevliga pysselträffen som Hella ordnade för ett par veckor sen. 9 (nio) timmar satt vi där och på den tiden lyckades jag prestera 2 kort.( Vad GÖR jag egentligen?!)

Först ett till en snabbutmaning (1 timme hade man på sig):

Förstår inte riktigt hur jag tänkte där, kortet var klart ca 2 tim efter inlämningstiden hade gått ut...
Snögubbefamiljen är en Sugar Nelliestämpel, riktigt söt tycker jag.

En till skissutmaning gav jag mig på, och där hann jag lämna in i tid med tre sekunders marginal ungefär:



Tomtegubben, som är färglagd med distresser är en av Malins (Scrappers) fina Rolf Lidberg troll. Med detta VANN jag :D !! Ett fint set med LO-album och dekorationer från Panduro, så jag måste nog ta mig i kragen och scrappa lite mer LO:s, tror jag :)

Nähä, dags att göra sig klar för att åka och jobba igen, önskar er andra en riktigt skön söndagkväll!

Kram
Eva


Kommentarer
Postat av: Helena

Jättefina kort och annat.

Korten sen träffen har jag ju sett live och jag vet ju att även de andra är mist lika fina.

Jag är urusel på att prestera på tid och dessutom dålig på att följa skisser och annat så du hann i allafall fler kort än mig.

Ha en fin söndagkväll!

Kram

2009-11-22 @ 17:23:31
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Helena

Man får prestationsångest när man kikar in här, jisses vad mycket fina kort du gör

/Hella

2009-11-23 @ 17:52:56
URL: http://www.marihelena.net
Postat av: Jorunn

Masse masse lekre kort og tags!!

Takk for at du deltar med enda et nydelig kort hos oss!!

Så herlig med den rammen!



Klem,

jorunn

2009-11-23 @ 20:15:23
URL: http://jorunnskrede.blogspot.com
Postat av: Malin/majamelon

Ooosch så fina kort!!! Nu har jag iallafall skickat in mina birdag till pysseltagens månadstävling =D

Glömde ju säga att jag fullkomligt ääälskar ramkorten!! Måste kika in hur ni har gjort!



Kramkram!!

2009-11-25 @ 15:21:25
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Mia

Helt underbara kort, ramkortet var superfint!!!

Önskar Dej en fin 1:a advent!



Kramm kram//Mia

2009-11-26 @ 16:34:10
URL: http://www.scrapmia.blogspot.com
Postat av: Cicci

Jag blir helt stum som vanligt. Otroligt mycket vackert du har skapat.

Tack för aöö onspiration! Ramkorten är helt makalöst fina.

Önskar så att jag kommit iväg på Hellas träff. Nästa gång kanske.

Kramiz

2009-11-27 @ 17:01:48
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
Postat av: chilla

OjOj ... SÅ FINT !!!

2009-11-28 @ 19:13:26
URL: http://rymdblomman.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

OjOj ... SÅ FINT !!!

2009-11-28 @ 19:13:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0