SweetPea

Äntligen lugn i huset, alla barn i sina sängar och några minuter över för mig själv. Tänkte passa på att visa ett kort med min nya SweetPeastämpel, kommit hem ett antal olika hos Pysseltagen men i ett anfall av självbehärskning köpte jag bara 1. Ångrar mig lite för de är faktiskt väldigt läckra tycker jag ju mer jag tittar på dom. Letade runt lite efter inspiration till ett födelsedagskort jag skulle göra och hittade en perfekt skiss i Handarbetas blogg, deras Majtävling. Aldrig fel att slå två flugor i samma smäll :)

Så här blev kortet:



Glittrigt papper från BoBunny i härliga gröna och lila nyanser som jag gått och klappat på i flera månader utan att klara sätta saxen i . Men nu är det gjort! Några små utstansade fjärilar av metall smög sig med också, i nyansen "Plum".  Ber om ursäkt för bildkvalitén som blev alldeles för ljus och blek, min vanliga kamera har rymt utomlands så jag fick låna ena sonens pyttelilla kamera som envisades med blixt.

Ett till "metallkort" tänkte jag visa också, närmare beskrivning finns i Pysseltagens nya fina blogg:



Metallfärgen är Appletini, bakgrunden är gjord med Alcohol Inks.

Måste också ta chansen att vinna fina stämplar från Vilda Stamps, blog candy hos Svensk Scrapbooking:



19:e maj dras vinnaren, så passa på om du inte redan gjort det :)


Ha det gott!

Kram/Eva


Kommentarer
Postat av: Iren

For et lekkert kort og så mange lekre kort du lager :)



Legger deg til på blogglista mi jeg ;)



Klem

2010-10-07 @ 17:34:11
URL: http://irensm.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0