SS:s CC o DT

Visst är det härligt med förkortningar...;). Fast när man skriver själv är dom ju bra att ha, annars kan man ibland få spader när man ska läsa faktatexter med 1000 olika förkortningar som man aldrig kan minnas exakt vad dom står för. Fast det kanske är nåt som har med åldern och minnet att göra... och synen, snart kommer jag inte undan att skaffa läsglasögon heller. Vill inte! Med tanke på hur det funkar med solglasögon måste jag nog ha 10 par i omlopp för att ev hitta ett par när jag behöver dom. Och så påminner dom ju om att man faktiskt passerat 40 vilket fortfarande är lite svårt att acceptera:) . Nog med 40-årskris för idag!
I förra veckan var det ju som bekant CyberCrop på Svensk Scrapbooking med anledning av att dom fyllde 3 år.
Lägligt nog var jag gruvligt förkyld med hosta, ögoninflammation och en grym huvudvärk och var därför hemma från jobbet i 2 dagar, men med lite lämpliga medikamenter i kroppen gick det ialla fall att sitta uppe och pyssla lite så 4 bidrag hann jag med.

Först ett kort till en utmaning som gick ut på att göra ett Grattis-kort i enbart gult och blått:



Använt blå och gula distresser, klisterdyna och blått glitter och några TH-stämplar.  Gick sådär, kom 3:a i omröstningen som dock vanns överlägset av min duktiga "DT-kollega"  BellaMio (GRATTIS igen!) med ett fantastiskt fint ramkort- kolla gärna in det på Svensk scrapbookings framsida.

Sen blev det 2 kort till utmaningar där man skulle lifta kort av Lillnettan resp Yoli. Till första liften (Lillnettans) blev det ett kort i lila vilket inte hör till vanligheterna för mig:

Även här distressbakgrund, använt en massa stämplar från TH "mini ornates". Rosorna är hemgjorda enligt tutorial på StampARTic.


Till andra kortliften (Yolis) blev det ett i grönt:

Tagen är gjord med alcoinks, har sen stämplat och embossat en textbakgrund med guld embossing, sen swirlar i kanterna som embossats med clearpulver. Motivet är stämplat och embossat med distressembossingpulver och färglagt med chalks. Hemgjord stor ros, köpta minirosor och hjärta av ståltråd som virats med tunn bouillontråd som jag först trätt pärlor på. Omröstning pågår, lite spännande är det,  har legat på delad 1:a men sist jag kollade låg jag under med 1 röst :( ...

Till sist ett julkort till en skissutmaning, blev också DT-kort till Pysseltagen:



Ovanligt mycket mönsterpapper och lite distresser på denna ( distressberoendet är annars starkare än nånsin :D ! ). Stämplat och embossat med vitt och glitter, snöstjärnan på mistad bakgrund av distressrefillers och Perfect Pearls (närmare beskrivning finns i Pysseltagens blogg). Har några julkort till färdiga att visa men hinns inte nu , måste hämta o skjutsa barn:).

Ha en skön helg!

Kram/ Eva


Kommentarer
Postat av: Malin

Kanske bekräftelsen har hamnat i skräpkorgen? Jag kollade nu och det är skickat:) ett ark är undanlagt åt dig så det är unga problem :) kan skicka om bekräftelsen så du får infon:)



ljuvliga kort!! Jag röstade på dom på SS :)



kram!

2009-10-15 @ 17:53:19
Postat av: Helena

Hej Hej. Ang pysselträffen så tar man med det material man vill pyssla med så det brukar kunna bli en del packning att dra med sig. Kaffe och te med kakor finns på plats. När det gäller mat och hämta så var det ungefär drygt hälften som tog pizza i centrum sist medans andra hade med sig egen mat. Vet inte hur det blir denna gång, har faktiskt inte ens själv kommit på hur jag själv ska göra. Är dessutom osäker på om de tar kort på pizzerian. Tävlingar kommer att hållas som är frivilliga att delta i. Det kommer inte att finnas papper att köpa på plats om inte Malin har något kvar att ta med. Men dekorationer till kort i form av pärlor och dylikt kommer att finnas till försäljning.

/Hella

2009-10-16 @ 06:40:50
URL: http://www.marihelena.net
Postat av: Helena

Glömde skriva, vilka otroligt vackra kort du skapat. Älskade det gulblåa kortet. Det är annars svårt att kombinera dessa två färger tycker jag men du har lyckats fantastiskt bra.

/Hella

2009-10-16 @ 06:41:58
URL: http://www.marihelena.net
Postat av: Mia

Åhhh alltid lika roligt att kika in här så fina kort Du gör verkligen arbetade kort i härliga färger. Det understa kortet var en klar favorit =)



TRevlig HElg!!!

Kram//Mia

2009-10-16 @ 10:36:49
URL: http://www.scrapmia.blogspot.com
Postat av: Cath.

Underbara kort! Det blågula är sååå snyggt! De andra också förstås! Är helimponerad av dig och dina fina bakgrundspapper! Nu vill jag komma hem snabbt snabbt medan orken är i behåll ;D.

Kram på dig!

2009-10-16 @ 12:43:51
URL: http://cathspyssel.blogspot.com
Postat av: BellaMio

Å, det är ju det underbara kortet!! Det blåa och gula, det är bara sååå vackert!!! Hade ingen aaaaning om att det var du som gjort det (fast jag borde fattat för jag älskar alla dina kort!!), men jag röstade på dig :)



Jag blir sååå inspirerad varje gång jag tittar in hos dig.



Kram Kram

2009-10-21 @ 00:54:40
URL: http://bellamios.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0