Glasögonorm...

...har jag nu till slut blivit på riktigt! Tog mig i kragen, accepterade det oundvikliga,  gick till optikern och fick ett par läsglasögon utprovade! Dessutom mätte dom trycket i ögonen för " du har ju faktiskt passerat 40...", ganska oförskämt och onödigt tycker jag att behöva påpeka den detaljen i tid och otid...:). Ialla fall höll dom VERKLIGEN  med om att jag var i behov av ett par brillor och tyckte dessutom att jag hade ett lite brytningsfel på ena ögat vilket också skulle kompenseras ( fast jag framgångsrikt och fullständigt ignorerat det i hela mitt tidigare liv). När själva synundersökningen väl var avklarad måste man ju välja ett par bågar också, och i hela affären fanns det bara ett (1) enda par som jag inte såg helt galen ut i utan bara lite. Så dom bågarna fick det bli (dyrt!! fast ändå- det fanns ju bågar som kostade det dubbla och mer också så hade väl tur i oturen ändå!)
Sitter nu alltså här med mina sprillans nya glasögon på näsan och försöker låta bli att kräkas!  Måste erkänna att när jag håller blicken stadigt fäst rakt fram på datorn eller en text så ser jag onekligen mycket bättre. Problemet är bara att med min  välutvecklade talang för åksjuka så  behöver jag bara titta upp på omgivningen i ett par sekunder för att inneröronen ska gå i spinn totalt och sjösjukan ska  slå till. BLÄ! Fast man vänjer sig väl. Säger dom...vi får väl se...
Lite gammal skåpmat tänkte jag bjuda på idag, det mesta  har redan synts i Pysseltagens blogg men här kommer en repris.  Först ett av mina första försök med Alcohol Inks- superläcker teknik som jag absolut kommer ägna mig mer åt, har bara inte hunnit än...


Bakgrunden är gjord med Cloudy Blue och Denim, Pearl Mixative och Blending solution. Tyckte den såg ut som en molnig hösthimmel, därav stämpelvalet som är mestadels Mini Ornates från TH, träden i nederkant dock från Crafty Individuals. Distress stickles faded jeans runt kanten och liten hemgjord "charm" i nederkant på textskylten.

Sen kommer ett helt gäng julkort, sista DT-paketet från Inger var fullt av läckra julpapper och dekorationer :)
men allra först dock en LO gjord till Tim Holtz-temat i september:



Budgetvariant av Tim Holtz, bakgrunden är gjord med distresser och som masker har jag använt kakdekorationsmallar från IKEA och några snöstjärnestickers, närmare beskrivning finns här.

Sen då några julkort, först ett par med distressbakgrunder:


Tomten är Santa Dear från Bo Bunny, God Jul skrivet i ram från stämpelglede, Grunge Collection.


Stämplarna kommer från TH stämpelset Letters to Santa och Reindeer Flight. Renen själv är stämplad på Grunge Paper, urklippt och lackad med crackle accent. Ytterligare detaljer här.

Sen ett par glada tomtar:




 
Båda tomtarna kommer från Lindy, den övre heter "Nisse i ringer", den nedre "Nisse med lykt", båda färglagda med distresser. Tycker dom är såå söta...mer detaljer här.

Fick för ett tag sen en kul utmaning av min duktiga DT-kollega Cath- Altra Julchokladen! Kan man ju förstås inte motstå, gillar ju både pyssel och choklad ungefär lika mycket( =MASSOR!) Så här blev det i alla fall:





Gick lös på en ask Marabou Premium Oraia och så blev det även ett flask-och chokladkort , närmare beskrivning här.

Till sist ett par "nyheter", ytterligare ett julkort:


Stämpeln tror jag är Sovande Nisse från Stämpelboden. Det rutiga pappret bakom tomten och i blommorna är gjort med en himla kul teknik som jag såg hos Tesa Prickiformar ( där finns för övrigt hur mycket inspiration som helst att hämta- superduktig tjej!).  Man droppar Distress refillers på babyvåtservetter och drar mot pappret. För tydligare rutor används tex fotopapper eller Gloss Paper, här har jag använt lite förfuktat akvarellpapper som gör att färgen flyter ut lite, ger suddigare resultat, lite som en gammal yllepläd kanske...:) Det vita i kanterna är UTEE, tanken var att det skulle se ut som snö, blev väl sisådär. Hade lite svårt att få dom grova kornen att smälta och fastna innan dom blåste bort... sägs att det funkar bättre om man lägger det man vill embossa på detta sätt i en gammal stekpanna och värmer på... ska prova det vid lämpligt tillfälle :)

Avslutningsvis ett babykort till ett alldeles nytt kusinbarn:



och insida...


Ramen på insidan är stämplad med en av Primas Build a Frame-borders m h a en fiffig liten grej som dom tipsade om i en Border-stamp tutorial på StampARTic. För att få snygga hörn kan man gratis hämta ner en "mall" från Primas hemsida som man skriver ut på OH-papper och måttar/maskar med när man stämplar. Rekommenderas verkligen!

NU var det ialla fall färdigt för idag, önskar er alla en riktigt skön söndagkväll!

KRAM!
Eva

Kommentarer
Postat av: Cicci

Makalöst vackra saker du gjort! Tack för all inspiration.

Lycka till med "ögonen".

Passerat 40...Vi blir aldrig en dag över tjugo eller hur!

2009-11-01 @ 20:37:21
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
Postat av: Tesa/Therese

Se där, vad bra det blev. Tack för dina ord & tummar:o) Kram Tesa

2009-11-03 @ 13:58:06
URL: http://tesapysslar.blogg.se/
Postat av: Malin

Åmen jäklar vad en massa snyggt du har gjort! Älskar det första kortet i blått!!!

Tack för senast förresten!...jag såg glasögonen, men bara på bordet ;P

Nu har jag fixat en grupp för oss pysslare här!!

http://midscrap.blogspot.com/



Kramkram!

2009-11-09 @ 13:14:18
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Mia

Oj oj oj vad mycke tjusigt Du gjort....har sagt det förrut men Du tål att höra det igen DU TEXTAR FANTASTIKST VACKERT!!!



Kram kram /Mia

2009-11-12 @ 13:27:11
URL: http://www.scrapmia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0