Semester!

Äntligen!  I alla fall en liten uppvärmningssemster på 2 veckor, ska ha resten i juli/ augusti. Vädergudarna har uppenbarligen också kollat mitt schema och ordnat mulet med snålblåst, duggregn och +8 grader.  Fast i smyg är jag inte helt missnöjd- perfekt pysselväder är det ju i alla fall, gäller bara att sysselsätta barnen först=) .
Var visst ett tag sen senaste uppdateringen, men det blir alltid tidsbrist veckorna innan ledighet, mycket som måste stökas undan först.  Har dock inte hänt något världsomvälvande, läget med den trilskande bilen är tämligen oförändrat, dvs vi vet inte om det är "...en skruv eller hele chassit..."( Såg ni "Macken"? =)  ) En liten strimma hopp har dock tänts om att det kanske ska räcka att byta nåt med olje..pumpen?..tråget!??...men som sagt, ännu oklart.

I förra veckan kom det ett DT-paket från Inger på Pysseltagen ( tillsammans med lite andra grejor  jag beställt, VARFÖR är det så himla lätt att shoppa pysselgrejor men så vansinnigt tråkigt att handla allt annat-kläder till mig, till barnen, mat, prylar till hemmet etc,etc?). Detta  DT paket innehöll bla Perfect Pearls, Distress ink refiller "Tea Dye", 3-pack minimistflaskor och en fin textstämpel från Inkido- gissa om jag gått och längtat efter att få kasta mig över detta? Så i helgen har jag maratonpysslat. Här är resultaten (jag är ju ganska långsam av mig=D):



Använt Aged Linen, Tea Dye och Vintage Photo. Blommorna är mistade eller inkade med glimmermist av "Tea Dye" refiller och perfect Pearls "Forever Red". (Närmare beskrivningar av hur jag gjort detta och de två nedan finns i Pysseltagens blogg.)

Sen ett liknande fast i blått:



Färgerna här är "Aged Linen och "Faded Jeans". Vita körsbärsblommor som är sprayade med "glimmermist" gjord av "Faded Jeans" refiller och Perfect  Pearls "Forever  Red".

Ytterligare ett DT-kort:


Använt ( igen ) "Aged Linen", "Tea Dye" och "Vintage Photo", texten stämplad med klister dyna och täckt med Perfect Pearls, liksom swirlen till höger...



...och fjärilarna till vänster.



Texten är skriven med Embosspenna och täckt med PP, sidorna sprayade med ovan beskrivna mist. Blixtljuset gör att det blir väldigt tydligt, ser inte alls så prickigt ut i verkligheten.

Tänkte också visa två studentkort som knåpades ihop under viss tidspress (dvs nattetid)  i förra veckan =):



Till båda Distressbakgrunder med "skrynkelteknik" som jag sett i en av Tim Holtz  demos och verkligen fastnat för, snabbt och lätt ooch blir hur effektfullt som helst. Passar  bra när man inte vill ha alltför gullig/blommig/"swirlig" stil. Glitterswirlarna är stämplade med Glue Pad och täckta med glitter, bokstäverna är svarta självhäftande skumgummibokstäver som också "duttats" mot klisterdynan och sen mot glitter.

Tog några bilder på "skrynkelproceduren":


Knyckla ihop ett 14x14 cm akvarellpapper (eller tag eller albumblad).



Släta ut och stryk på färg direkt med stämpeldynan. Spraya på ordentligt med vatten så färgen börjar sprida ut sig. Hjälp ev till lite med infärgningssvampen.  Stryk sen papperet torrt. Tim Holtz stryker direkt på pappret. Jag som även ibland tänker mig att stryka en vit blus med samma strykjärn =) lägger pappret mellan två bakplåtspapper.



Sen är det bara att stämpla, eller som här dutta färgen genom punchinella, tycker det blir ganska effektfullt och lite tufft...



Lite mer ink med svampen i kanterna och förstås kantrivaren- Klart!

Nu har jag lovat mellansonen en omgång Monopol- gäller att förlora lagom diskret för husfridens skull. Måste bara ta på ett par raggsockar och en fleecetröjaförst- det är härligt med sommar!

Semesterkramar!
Eva

Kommentarer
Postat av: Helena

Så snyggt och vilken härlig idé med Punchinella som mall.

/Hella

2009-06-15 @ 17:10:42
URL: http://www.marihelena.net
Postat av: BellaMio

Som jag skrev i din DT-artikel, jag är förstummad!!! Så himla snyggt!! Jag kommer definitivt att testa detta, tack vare dig!



Ville egentligen bara titta in och heja på mina tillfälliga DT-kollegor :)



Kram kram

2009-06-15 @ 20:56:18
URL: http://bellamios.blogspot.com/
Postat av: Cicci

Helt underbart vackra kort du gjort!

Tack så otroligt mycket för tips om eget papper. Super snyggt!

Kramiz

2009-06-16 @ 20:41:18
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
Postat av: Tina

Ja det är bara att instämma med alla andra, vilka superfina kort du gör. Detta kommer defenetivt att vara min favoritblogg att titta i.

Kram

2009-06-17 @ 00:08:02
URL: http://tinab.bloggspace.se/
Postat av: Malin

Ooohoo så snyggt!! OCh ljuvliga kort =D

Vilket mysigt DTpaket du fick med en massa skoj i! Själv beställde jag 3 perfect pearls igår så nu jäklar ska prövas hejvilt...men dom kommer väl nästa vecka. Jag vill inte vänta så länge! Får 3 pysselpaket i brevlådan på måndag lycka



Ha en riktigt härlig midsommar!!



Kram

2009-06-18 @ 09:51:44
URL: http://majamelon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0