Tillbaka i stan!

Slut på semester, slut på sommar, regnet  har återkommit och måndagsångesten är total (börjar jobba imorgon igen)!
Skamligt länge sen jag uppdaterade bloggen också, detta är min första sommar som inbiten scrappare/pysslare och bloggare och jag fattar inte hur man ska få det att gå ihop ; ).  Antingen har man inga grejor där man är eller ingen dator , och har man en dator har man inget internet osv osv.
Annars ska jag faktiskt inte klaga på semestern, har varit ledig i 4 veckor i streck, och när semestern började i god svensk sommarstil ( regn, regn och mera regn) bestämde vi oss i desperation att packa bilen och åka söderut. Har snälla  vänner som har den goda smaken att  äga en lägenhet i södra Italien och den fick vi låna. (TUSEN TACK!!)
280 mil rakt söderut ( vi startade från Dalsland, annars hade det varit 340) på 2 dygn gick som en dans tack vare  "Harry Potter och den flammande bägaren" som talbok,  ett antal dvd-filmer och Nintendo DS =).  Målet var Tortora, en liten stad i Calabrien på Italienstövelns "vrist". Där hade vi strålande sol i en vecka, 35-40 grader varmt och säkert 27-28 gr i havet- HÄRLIGT!!! Man orkar ju inte med så mycket aktiviteter utöver att sola och bada i den temperaturen men det passade hela familjen perfekt. Hemresan fick ta lite längre tid, vi gjorde stopp i Mittenwald i tyska alperna, Lubeck,och Göteborg  och stannade sen en vecka på mina föräldrars sommarställe i Dalsland. Har nu varit hemma i en knapp vecka och rejält pysselabstinent så lite pysslat har det blivit, även om det känns som jag släpat runt grejorna och packat upp och ner lika stor tid som jag faktiskt pysslat=). 

Här är först ett beställningskort till ett brudpar, som gjordes precis innan vi for:


Distresser förstås...

Inger på Pysseltagen har tagit hem massor med härliga Tim Holtz/Ranger-grejor,  och fick för ett par veckor sen ett DT-erbjudande att köpa ett jättemaffigt paket med distressdynor, refillers, perfect pearls, distressembossingpulver, TH-stämpel, clear fragments och swivel clasps till ett mycket bra pris och det kunde jag ju förstås inte motstå....
Paketet kom lämpligt nog till Åmål  så jag startade lite där... Först ett Grattiskort till en 50-åring som levererades i Stockholm på vägen hem:



Hade tagit med mig mina distressdynor, några stämplar och akvarellpapper med tanken att hinna göra lite bakgrundspapper, men inget annat. Dekorationerna  fick därför bli urklippta stämplade blommor med crackle accent  och häftstift i mitten som är målade med crackle paint.

Sen ett kort till vår snälla husvakt, tillverkat på hemmaplan  :



Testat  Fragments från TH som dekorationer.

Detaljer om material och tillvägagångssätt finns här i Pysseltagens blogg.

Gjort ytterligare 2 DT-kort , först ett enkelt för att testa Slice vinyl ( självhäftande mönsterpapper som passar bra att använda med slicen):



Och sen ett till med ditresser:
Framsida:


Baksida:


...och insida:


Detaljer om dessa finns också i Pysseltagens blogg, här.

Nähä, nu tänker jag sluta för idag, måste hinna med en liten bloggrunda oxå, den första på 4 veckor ( jösses vad mycket fint som måste ligga och vänta i alla bloggar=) ...)

Må så gott!!
Kram
Eva

Kommentarer
Postat av: Cicci

Så mycket vackert att inspireras av.

Less is more ibland måste jag säga. Hur coolt som helst med häftstift.

Kramiz

2009-08-16 @ 15:31:10
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
Postat av: Malin

Ååååå så mycket fint!! Jag dör och får prestationsångest först ;P



Vad härligt med semester i Italien! Varför har inte jag vänner med lägenheter där?!



Kram!

2009-08-16 @ 22:26:42
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Helena

Välkommen tillbaka vännen.

Härligt med en Italiensemester.=)

Jättefina kort....du är så otroligt duktig på detta med distresser.

Ha det bäst!

Kram

2009-08-18 @ 17:42:16
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: BellaMio

Men shit så snygga kort!!! Måste verkligen gå kurs hos dig... De är verkligen helläckra!!!



Kram kram!

2009-08-18 @ 19:05:28
URL: http://bellamios.blogspot.com/
Postat av: mia

Välkommen tillbaka o hoppas måndagsångesten lagt sej.



Som vanligt underbara kort att inspireras av Du är fantastisk duktig på att få till härliga kort !!!



Många kramar //Mia

2009-08-20 @ 08:15:42
URL: http://www.scrapmia.blogspot.com
Postat av: Helena

Oj så mycket fint. Åh vad glad jag blev när jag såg att du uppdaterat.

Vad mysigt det lät med semester i Italien och alla stoppen på hemvägen!

/Hella

2009-08-21 @ 11:13:36
URL: http://www.marihelena.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0